Rok 2016 był dla mnie całkiem udany
pod względem czytelniczym. Przygotowałam, więc dla Was post o książkach, które
wylądowały w tym roku na półce przeczytane.
Liczba książek, nie jest jakoś super powalająca, ale na pewno wyższa niż
większości polaków… Także, jedźmy z tym!
1.
Zabójca Marii Nurowskiej
Książka, która zrobiła mnie w ch… Piękna okładka, tytuł i opis sugerujący
dobry kryminał, fabułą przypominający troszkę Dziewczynę z pociągu. Nic bardziej mylnego. Jasne, jest historia
kryminalna, ale to bardziej opowiadanie o miłości właśnie z tym kryminalnym
dreszczykiem w tle. Ocena ogólna to 8/10.
2.
W krakowskiej matni Bartłomiej Sas
Jest mi bardzo przykro, że to piszę ale książka jest nudna. Zapowiadała
się ciekawie, ma jakiś tam potencjał. Była kryminałem, ale… Czegoś w niej
brakuje. Jeśli macie ochotę na przygody detektywa alkoholika i Kraków w tle –
to może Wam się spodobać. Ja daję tylko 5/10.
3.
Ch… Pani Domu Magdalena Kostyszyn
Tą książkę znają chyba dzisiaj wszyscy. Jedna chyba popularniejszych
pozycji na polskim instagramie. Warto przeczytać, warto postawić na swojej
półce i wrócić do niej później. Chętnie przeczytam ją za 10 lat i sprawdzę co
się zmieniło w rozumieniu tej książki. Zasłużone 10/10
4.
Siódmy dzień Jens Hovsgaard
Kolejny kryminał. Całkiem dobry ale... momentami trochę przegięty. Tak,
skandynawskie książki tak jak i filmy bywają dziwne… 7/10. P.S To jest drugi
tom, pierwszego na oczy nie widziałam.
5.
Toń Anya Lipska
Tak, tak to znów kryminał. Nie polecam jakoś szczególnie tej książki.
Przyszła do mnie w sierpniowym chillboxie. Ciekawym elementem tej książki, jest
fakt że została napisana przez Brytyjkę, a książka jest o polakach i Londynie.
Takie prawie 7/10.
6.
Jedenaście minut Paulo Coelho
Mimo wszystkich internetowych śmieszków-heheszków miałam tą książkę
bardzo długo na liście. I cieszę się, że w końcu udało mi się ją przeczytać.
Historia jest ciekawa, dobrze się czyta. Polecam! 9/10.
7.
Inne zasady lata Benjamin Alire Saenz
Właściwie lekka, przyjemna. O dorastaniu i o miłości. Miłości tej czasami
nie akceptowalnej bo chłopca do chłopca. Przyjaciela do przyjaciela. Tutaj
zostawiam mocną ósemkę.
8.
Chemia śmierci; Zapisane w kościach; Wołanie grobu Simon Becektt
Trzy części z 4 z cyklu opowieści o doktorze Hunterze. Jedne
z lepszych kryminałów jakie miałam okazję przeczytać. Oczywiście, nie czytałam
ich po kolei, ale jak pierwsze dwie części są super z mega zaskakującym
zakończeniem, tak ostatnia jest trochę nudna, trochę jakby pisana na siłę. Mimo
wszystko moje nr.1 czyli 10/10
9.
Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon
Druga książka, która od dawna była „do przeczytania”, a w
dodatku książka mojego ulubionego autora. A teraz i ulubiona książka. 11/10
10. Złota skóra Carla Montero
I wracamy do kryminałów. Z czystym sumieniem mogę ją polecić.
Wiedeń, tajemnicze morderstwa modelek i przystojny Hugo. 9/10
11. Dziewczyna z pociągu Paula Hawkins
O niej możecie poczytać w pierwszym poście.
12. Kamyk Joanna Jodełka
Odnośnie tej książki mam mieszane uczucia. Aczkolwiek warto przeczytać
dla postaci tytułowego Kamyka – jednej z nie wielu postaci literackich, która
skradła mi serduszko. Pozostawię bez oceny.
13. Wyznania właściciela klubu Piękny
Pies Maciej Piotr Prus
Jeśli lubicie książki w klimacie biograficznym, to to maleństwo jest
całkiem ciekawe. Śmieszne, momentami przerażające historie z życia jednego z
popularniejszych klubów/lokali w Krakowie. 7/10.
14. Piana dni Boris Vian
Jedna z moich ulubionych. Śmiesznie czyta się historie, którą znasz na
pamięć. SURREALIZM napisany nawet caps lockiem nie oddaje surrealizmu tej
książki. Przywołam tutaj jeden z najsłodszych komplementów jakie kiedykolwiek
przeczytałam Pachniesz jak las pełen
małych, kicających króliczków. Miłość, dużo miłości ale i smutku. 10/10.
15. Piaskownica Danuta Marcinkowska
Lekka, przyjemna historia podobna do filmowego Zakręconego piątku z Lindsay Lohan.
Jedyny minus to troszkę nieprawdopodobna forma, bo przecież prawdopodobnie nikt
nie mówi do siebie cały czas pełnym imieniem i to nawet podczas kłótni.
16. Rantis Aida Amer
Ciekawa opowieść obyczajowa i w dodatku o kulturze arabskiej. Książkę
polecam, ale uważajcie mi się po niej śniły haremy i takie różne. 10/10.
17. Chmurołap Zbigniew Masternak
Książka została mi podrzucona przez znajomą. Wyzwaniem było dla mnie
czytanie gwary świętokrzyskiej. Nie umiem jej ocenić, ale jest ciekawa i chyba
polecam.
18. Kości niezgody Charline Harris
Tą książkę wygrałam podczas gry miejskiej z okazji Małopolskich Dni
Książki. Spodziewałam się po niej czegoś więcej, niestety zawiodłam się. Nie
porwała mnie w ogóle. Daję takie 5/10
19. Droga 66 Becky Masterman
Kryminał z historią dotyczącą legendarnej drogi 66. Jest bardzo okej.
Napisany przez kobietę i co mi najbardziej się podobało główną bohaterką jest
kobieta, agentka FBI. 8/10
20. Tease Amanda Maciel
Chyba już wyrosłam z takich książek. Ogólnie historia miała potencjał,
ale książka mnie nie porwała. Plus denerwujące językowo tłumaczenie. Daję tylko
5/10.
21. Bliźnięta z lodu S.K. Tremayne
Podobno thriller psychologiczny – z tym drugim się zgodzę, a to pierwsze
dopiero na koniec. Ogólnie całkiem niezła. 7/10
22. Droga Romo Roma Ligocka
Książka jest takim listem autorki do siebie z czasów młodości. Bardzo
dobrze się czytało i znów piękny Kraków w tle. 10/10
23. Ja Anna Bojarska
Trzecia z listy do przeczytania. Powieść psychologiczna. Za kilka lat do
niej wrócę, bo mam wrażenie, że nie zrozumiałam jej wystarczająco.
24. Przepaść czasu Jeanette Winterson
Książka z Projektu Szekspir czyli inspirowana dramatem Zimowa opowieść – jedna z tych szybkich
do czytania plus ciekawa historia. Moje 10/10.
25. Serce z kryształu Frederic Lenoir
Druga książka z chillboxa – gdyby nie to pewnie nigdy bym jej nie
przeczytała. Trochę w stylu Małego
księcia. Zmusza do myślenia, doprowadza do wniosków. Naprawdę warto
przeczytać. 10/10
Komentarze
Prześlij komentarz