Przejdź do głównej zawartości

#Coolturalnik:seriale

Było o książkach, to teraz czas na seriale. Serialach, które obejrzałam w zeszłym roku – w większości powstały lub powstawały wcześniej niż w 2016. Obejrzałam ich w sumie 6 i całą szóstkę mogę polecić z czystym sumieniem. Zacznę może po kolei, tak jak je oglądałam.
1.       Weronika Mars
zdjęcie z:https://www.google.pl/search?q=weronika+mars&espv=2&biw=1455&bih=722&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiD-7265MHRAhXGC5oKHYn_CvgQ_AUIBigB#imgrc=XcN9ACBBHVQc1M%3A 

Serial młodzieżowy, którego twórcą jest Rob Thomas. Powstawał w latach 2004-2007. Opowiada o przygodach Weroniki Mars, nastolatki, córki prywatnego detektywa. Dziewczyna sama ma zmysł detektywistyczny i rozwiązuje kryminalne zagadki. Myślę, że jak na serial młodzieżowy o tematyce kryminalnej mogę nazwać go przyjemnym. Jeśli lubicie serialne, których bohaterami są amerykańscy nastolatkowie, a w dodatku lubicie wątki detektywistyczne – warto obejrzeć. To tylko 3 sezony J.


2.       Życie na fali (ang. The O.C)
zdjęcie z: https://www.google.pl/search?q=the+oc&espv=2&biw=1455&bih=677&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiyv7Lp5cHRAhUDiCwKHTR8AiwQ_AUIBigB#imgrc=US6czgQrgMFICM%3A

The O.C  to także serial z działu o amerykańskich nastolatkach, ale tym razem jest serial obyczajowy. Jego twórcą jest Josh Schwarz, powstawał w latach 2003-2007 i liczy sobie 4 sezony. W zeszłym roku towarzyszył mi przy sesji, zawarłam z sobą układ: 45 minut nauki, a w ramach przerwy jeden odcinek. O czym jest? O chłopaku z problemami, który trafia do bogatej rodziny, która pomaga mu wyjść na prostą. Wiele problemów, dużo komplikacji, sporo smutnych wątków ale także dużo zabawnych sytuacji. Moje serce skradli bohaterowie – szczególnie Summer i Seth.


3.       Zabójcze umysły (ang. Criminal Minds)


z                                           zdjęcie z: https://www.google.pl/search?q=criminal+minds&espv=2&biw=1455&bih=677&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjBtrWk58HRAhXDPZoKHVIlBUEQ_AUIBigB#imgrc=n9zB2Dm3womkOM%3A

Jeden z moich ulubionych seriali kryminalnych. Reżyseruje go Jeff Davis od 2005 do teraz – aktualnie wychodzi sezon 12. Uwielbiam takie seriale, pewnie dlatego, że jako mała dziewczynka chciałam zostać agentką FBI, a oglądanie pracy Jednostki Analiz Behawioralnych i jednocześnie agentów oraz łapanie przez nich seryjnych morderców wciąż mnie fascynuje. Uwielbiam bohaterów tego serialu, a jednym z moich marzeń jest zagranie w nim ofiary uratowanej przez dr. Reid’a. Jeśli ktoś mnie zapyta o najlepszy serial kryminalny – ten będzie jednym z dwóch które wymienię.

4.       Długa noc (ang. The Night Off)

zdjęcie z: https://www.google.pl/search?q=d%C5%82uga+noc&espv=2&biw=1455&bih=677&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOk_bR6MHRAhULjSwKHeDnDeUQ_AUIBygC#imgrc=9UbRJiz8BWkM9M%3A

Serial Richarda Price’a i Stevena Zailliana powstały w 2016. W ten serial z kolei wkręcił mnie tata. Co prawda pierwszy odcinek nie porwał mnie jakoś super bardzo, ale coś w nim było takiego, co sprawiło, że chciałam oglądać dalej. Tym czymś było dowiedzenie się prawdy. O czym jest Długa noc? Młody chłopak budzi się przy zwłokach młodej dziewczyny, poznanej ostatniej nocy. Zostaje oskarżony o morderstwo dziewczyny. Natomiast cała fabuła w sumie opiera się na tym, że chłopak nic nie pamięta z tej nocy, więc nie wiemy co się stało naprawdę. I właśnie chyba chęć tej prawdy zachęciła mnie do oglądania go.

5.       Lucyfer


zdjęcie z: 
https://www.google.pl/search?q=lucyfer&espv=2&biw=1455&bih=677&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixkO6A6sHRAhXEIJoKHRbPCHgQ_AUIBigB#imgrc=0okkl16BGPOxbM%3A


To już przed ostatni serial, opowiadający o diable, który zszedł na ziemię z piekła i założył nocny klub w L.A, a także został konsultantem policji, a właściwie ślicznej pani detektyw Chloe Decker. Mnie w tym serialu kupił duet Lucyfer i Chloe oraz przeurocza córeczka pni detektyw. Natomiast wśród moich znajomych opinie o nim są podzielone, cześć uważa go za najgorsze gówno, a druga połowa uwielbia. Za dwa dni kończy się przerwa w sezonie. Jego bohaterowie tak mnie kupili, że z niecierpliwością czekam na nowy odcinek.

6.       Sposób na morderstwo (ang. How to Get away with murder)

zdjęcie z: https://www.google.pl/search?
zdq=spos%C3%B3b+na+morderstw&espv=2&biw=1455&bih=677&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijsrHH68HRAhVBCSwKHU8ICM4Q_AUIBigB#imgrc=0NFccWHe6nIGDM%3A

Jeden z moich najbardziej ulubionych, tych przy których na filmwebie dałam serduszko. Jak wywinąć się od morderstwa? Na to pytanie odpowiada nam prawniczka Annalise Keating oraz grupa jej studentów. W zasadzie nigdy nie wiadomo jak się potoczy dany sezon. W pierwszym odcinku mamy zawsze pokazany fragment głównego wątku w sezonie. Kolejne odcinki dzielą się dwie płaszczyzny: czas teraźniejszy i przyszły. Za każdym razem zaskakuje mnie co raz bardziej. Ze wszystkich seriali, które zaczęłam oglądać lub obejrzałam w zeszłym roku ten jest tym najlepszym pod każdym względem. To takie 12/10!


Za jakiś czas, najprawdopodobniej po dopiero po sesji pojawi się także post o filmach. A tymczasem możecie mi napisać czy oglądaliście, któryś z tych seriali i jaka jest Wasza opinia o nich.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój pierwszy Mróz, czyli "Czarna madonna"

Była moja pierwsza Bonda ( klik ), to teraz kolej na pierwszego Mroza. Znajomości z Panem Remigiuszem nie zaczęłam tak, jak wiele osób poleca ani tak jak sama myślałam, że zacznę – ode serii o Chyłce. Na pierwszy ogień, a raczej Mróz poszła „Czarna Madonna”. Prawdopodobnie nie znalazłaby się tak szybko na mojej liście przeczytanych książek, gdyby nie była prezentem urodzinowym, ale nie żałuję i bardzo dziękuję za ten prezent! Po przeczytaniu opisu byłam przekonana, że będzie to jakaś obyczajówka z jakąś katastrofą samolotową i wątkiem religijnym (tak, nie sprawdzam gatunków książek przed czytaniem), a mniej więcej w połowie okazało się, że to historia o egzorcyzmach. Oczywiście wątki katastrof samolotowych i ten religijny są także dużą a nawet bardzo dużą częścią książki, co oznacza, że opis nie kłamie. Po tej lekturze już wiem skąd się wzięła nazwa czarnych skrzynek w samolotach oraz że nie są wcale czarne! Czy polecam? Tak. Zdecydowanie tak. Ale … Jeśli należycie do osób

Belfer & Thirteen Reasons Why

Dwa seriale, dwa kraje, dwa kontynenty, ale historie nieco podobne. Takie przynajmniej jest moje odczucie. Oczywiście różnica ogromna bo Belfer to historia o morderstwie a Thirteen Reasons Why  to opowieść o samobójstwie. Co mają wspólnego? Dotyczą śmierci nastoletniej dziewczyny, nienawiści rówieśników, przede wszystkim nastolatków i ich problemów. Belfer jedna z lepszych polskich produkcji ostatnich lat. Krótki, nie rozciągnięty jak opera mydlana, konkretny i tajemniczy. Nie spodziewałam się kto jest mordercą ani przez chwilę. Aktorzy młodego pokolenia wypadli tutaj bardzo dobrze. Szczególnie jestem pod wrażeniem gry Mateusza Więcławka, którego pamiętam z filmu Obietnica Anny Kazejak, gdzie wypadł według mnie bardzo przeciętnie. Muszę przyznać, że dopóki nie zobaczyłam obsady na filmwebie, nie wiedziałam, że to on – po prostu nie poznałam. W każdym razie postać Jaśka Molendy bardzo na plus. Coś co mi się nie podobało to w zasadzie tylko jedna postać, ale to tylko przez c

#MojeKsiążki2016

            Rok 2016 był dla mnie całkiem udany pod względem czytelniczym. Przygotowałam, więc dla Was post o książkach, które wylądowały w tym roku na półce przeczytane . Liczba książek, nie jest jakoś super powalająca, ale na pewno wyższa niż większości polaków…  Także, jedźmy z tym! 1.       Zabójca Marii Nurowskiej Książka, która zrobiła mnie w ch… Piękna okładka, tytuł i opis sugerujący dobry kryminał, fabułą przypominający troszkę Dziewczynę z pociągu. Nic bardziej mylnego. Jasne, jest historia kryminalna, ale to bardziej opowiadanie o miłości właśnie z tym kryminalnym dreszczykiem w tle. Ocena ogólna to 8/10. 2.       W krakowskiej matni Bartłomiej Sas Jest mi bardzo przykro, że to piszę ale książka jest nudna. Zapowiadała się ciekawie, ma jakiś tam potencjał. Była kryminałem, ale… Czegoś w niej brakuje. Jeśli macie ochotę na przygody detektywa alkoholika i Kraków w tle – to może Wam się spodobać. Ja daję tylko 5/10. 3.       Ch… Pani Domu Magdalena K